Учням

Десять навичок, які потрібно засвоїти школярам

Десять навичок, які потрібно засвоїти школярам

Є популярний вислів про те, що корисні звички варто розвивати змалечку. Коли дитина йде в школу, вона готова до засвоєння нових навичок, тому батьки мусять розвивати в неї корисні звички.
Здорові звички справді потрібно розвивати якомога раніше. Чим раніше дитина їх сформує, тим менше зусиль потребуватиме при використанні їх у своєму повсякденному житті.
Розгляньмо декілька здорових звичок, що їх варто прищепити дитині, як тільки вона стане школярем.
1. Здорове харчування
Цю звичку розвинути в дитини, напевно, найважче. Як і в решти дітей, у вашої дитини виникатиме спокуса пообідати чіпсами або печивом.
  • Поясніть важливість здорового харчування та сутність шкоди, яку може завдати дитині нездорова їжа.
  • Готуйте вдома страви, які дитина звикла їсти в закладах швидкого харчування (наприклад, піцу або смажену картоплю).
2. Правила поведінки за столом
Це одна з найважливіших звичок, яку необхідно виробити в дитини. Коли вона присутня на сімейній вечері, потрібно почати поводитися з нею як із дорослою людиною і навчити її правил поведінки за столом.
3. Чистити зуби двічі на день
Маленькі діти часто лінуються чистити зуби двічі на день.
  • Приділіть декілька хвилин, щоб розповісти дитині, як правильно чистити зуби.
  • Перетворіть чищення зубів на веселе заняття. Наприклад, іноді ви можете давати дитині частування, якщо вона пообіцяє відразу ж після цього почистити зуби.
4. Лягати спати вчасно
Привчіть дитину дотримуватися правильного розпорядку сну.
  • Ця звичка дуже важлива в період, коли дитина йде до школи і їй потрібно дотримуватися чіткого розпорядку дня.
  • Ви також маєте дотримуватися правильного розпорядку сну. Дитина навряд чи засвоїть цю звичку, якщо ви самі її нівелюєте.
5. Гратися на вулиці
Легко зайняти дитину, дозволяючи їй дивитися мультфільми по телевізору або грати в комп'ютерні ігри. Але навряд чи ви б хотіли, щоб дитина так проводила весь свій вільний час.
  • Грайтеся з дитиною на відкритому повітрі. Придумуйте нові ігри, щоб у дитини не згасав до них інтерес.
  • Заохочуйте фізичну активність дитини.
6. Прибирати в кімнаті
Вам також потрібно привчити дитину підтримувати у її кімнаті порядок.
  • Щодня виділяйте в розпорядку дитини 10–15 хвилин, щоб вона склала свої іграшки, книги та інші речі на місця.
  • Придумайте для неї винагороду за те, що вона добре виконує свою роботу. Наприклад, це може бути частування.
7. Відповідальне ставлення до грошей
Якщо дитина вже досить доросла, щоб отримувати гроші на кишенькові витрати, навчіть її відповідально поводитися з грошима.
  • Купіть дитині скарбничку.
  • Заохочуйте дитину заощаджувати її гроші, контролювати витрати в рамках невеликого бюджету (ви робите це постійно – навчіть цього й дитину).
8. Говорити «будь ласка» й «дякую»
Правила ввічливості – ще одна важлива навичка, якої потрібно навчити дитину. «Будь ласка» й «дякую» – це чарівні слова, які допоможуть дитині впоратися з багатьма проблемами. Тому варто навчити дитину правил ввічливості якомога раніше.
9. Ділитися
Це дуже важлива навичка для школярів.
  • Якщо ваша дитина – єдина в родині, необхідно пояснити їй, що ділитися важливо для життя в соціумі.
  • Розкажіть дитині, яку радість може давати те, що вона ділиться з іншими дітьми, адже дитині пощастило, що в неї є іграшка або предмет, якого немає в решти однолітків.
  • Якщо в дитини є брати або сестри, зазвичай такої проблеми не виникає.
10. Не смітити в громадських місцях
Поясніть дитині, що смітити в громадських місцях (наприклад, у парку або на вулиці) – це ознака невихованості. Нагадуйте дитині, щоб вона завжди викидала сміття в урну. Пояснюйте їй, що це важливо для того, щоб бути порядним громадянином.

Допоможіть дитині розвинути ці прості звички, і вони, безперечно, стануть їй у нагоді в дорослому житті. Поясніть дитині, як дотримання цих звичок допоможе їй у майбутньому.

Олімпіадні завдання  з природознавства
4 клас

1. Підкресли назви космічних тіл, які утворюють Сонячну систему. (3 б.)

10 планет, Велика Ведмедиця, Сонце, 8 планет, 9 планет, зорі, комети, астероїди, природні супутники, метеори, сузір’я.

2. Чому буває день і ніч? Запиши своє міркування. (3 б.)
3. Познач літерами проміжні сторони горизонту. (2 б.)
                                                                                                    
4. До кожної власної назви добери відповідну загальну. (5 б.)

         Сонце - _______________ , Марс - ________________ , Синевир -________________
Південна Америка - ________________ , Роман-Кош - ________________ ,
Сіверський Донець - ________________, Золотоноша - ________________ ,
Велика Ведмедиця - ________________ , Білорусь - ________________ .

5. Напиши мету проекту «Кожну крихту збережемо». (6 б.).
6. Яка пора року припадає на два роки? (1 б.) _____________________________________________

7. Рік  триває  ___________________________________ .  (4б.)
     Рік – це:
         а) час, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця
         б) час, за який Сонце робить повний оберт навколо своєї осі
         в) час, за який Земля робить повний оберт навколо своєї осі
         г) час, за який Сонце робить повний оберт навколо Землі

8. Скільки океанів на планеті Земля? Напиши їх. (2 б.).

9. З’єднай:    (5 б.)

яр

Території суші, які мають рівну поверхню
балка
Невисокі підвищення на рівнині
рівнина
Великі заглиблення на поверхні землі з крутими схилами
гора
Великі заглиблення на поверхні землі, схили яких заросли рослинами
горб
Ділянки земної поверхні, підняті над рівнинами

10. Використовуючи слова для довідок, заповни таблицю. (4 б.)

Органи Державної влади України


Основні символи держави


Основний Закон України


Державні свята



Слова для довідок: Конституція, герб, Верховна Рада, Декларація прав дитини, Кабінет Міністрів, Президент, гімн, День Конституції України, прапор, День Незалежності України, свято Івана Купали.

11. Закінчи речення. Кожна людина має право

(4 б.)

Олімпіадні завдання з математики    
4клас
1.Дай відповіді на запитання.                                                                       10 б.  
              
● Два десятка помножити на три десятка. Скільки десятків буде у добутку?             ● У стола 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів залишилося?
●  Закресли зайве число серед чисел:  28, 37, 44, 55, 64, 91. Чому?
Який закон множення відповідає формулі ( а + в) ∙ с = а ∙ с + в ∙ с
● На скільки 5 см коротше за 5 дм?
Як знайти центр круга, не користуючись циркулем, а маючи лише паперову модель?
    ●  Найдовший у світі алфавіт у абазинців – народу, який живе на Кавказі.
 У ньому – 71 буква. Запиши число букв римськими цифрами.                                                             ●  Семеро людей несли  3 хлібини. Діти – по чверті, жінки – по півхлібини, а чоловіки – по хлібині. Скільки було дітей, жінок, чоловіків?
2.  Обчисли значення виразів.                                                                                   5 б.
     8 т 6 ц – 7 ц 5 кг + 2 кг 19 г =
     5 км 7 мм – 154 м 50 см : 50 см ∙ 2 см 4 мм =

3.Обчисли                                                                                                                     6 б.
Сума двох чисел дорівнює 2013. Одне з них закінчується нулем. Якщо цей нуль закреслити, то вийде друге число. Знайди ці числа , склавши рівняння.
                    
Розв’яжи задачі
4. На одній шальці терезів знаходяться 6 однакових пачок чаю та гиря в 50 г, на іншій – 1 така пачка чаю, 2 гирі, по 50 г кожна, та 2 гирі, по 100 г кожна. Терези знаходяться в рівновазі. Скільки грамів важить пачка чаю?                                 6 б.                                                                                                        

5. Довжина птахоферми прямокутної форми 38 м , а ширина 5 м. Допоміжні приміщення займають 17 758 дм². Скільки птахів можна розмістити на цій птахофермі, якщо на кожного птаха потрібно 6 дм² ?                                        5 б.                                     
6.   Потяг повинен подолати 905 км за 9 год. Перші 3 год він рухався зі швидкістю 70 км/год. Це становить  тієї відстані, яку він подолав за наступні 4 год. З якою швидкістю він повинен їхати решту шляху, щоб прибути в пункт призначення вчасно?                                                                                                                      8 б.

                                                                                                               Всього   40 б.    




Пам'ятки учням 




Бібліотечні правила

1. В бібліотеці необхідно вести себе тихо, так як шепіт і шурхотіння заважає іншим читачам. 
2. Книгу в бібліотеку треба повертати вчасно. Книга береться лише на 15 днів. 
3. З книгами потрібно поводитись бережно, щоб їх змогли прочитати більше дітей. 
4. Книги, взяті в бібліотеці, не можна губити. 
5. Книги в бібліотеці потрібно ставити на те місце, де ти їх взяв. 

Єдині вимоги щодо збереження підручників 

1. Усі підручники слід утримувати в охайному стані.
2. Треба тримати підручники в окремій обкладинці, або обгорнути папером, виготовити куточки.
3. Не можна загинати аркуші, обов'язково треба користуватися закладкою.
4. Не можна в книгу класти об'ємні предмети (ручки, олівці тощо).
5. Перш ніж узяти до рук підручник, слід вимити руки. Підготувавши урок, книгу ставлять на полицю чи кладуть у портфель.
6. На сторінках підручників робити помітки ручкою або олівцем забороняється.
7. Поводься з підручником так, щоб не було соромно передавати його твоїм молодшим товаришам.

Як користуватися дитячою енциклопедією 

Насамперед треба визначити, в якому томі знаходиться потрібний матеріал.
У енциклопедіях матеріал розташований за алфавітом.
Є галузеві енциклопедії: географічна, хімічна, технічна... Вони допоможуть вам у вивченні шкільної програми.
На допомогу учням є багато книг довідкового характеру:
* довідник з біології;
* довідник із української мови;
* довідник фотолюбителя;
* довідник автолюбителя;
* довідник радіолюбителя та ін.
У довідкових книгах зібрані відомості і знання, надбані людством за багато віків. Ці книги доповнюють ваші знання, допоможуть жити, вчитись і працювати.

Як читати книжку 

1. Пам'ятай: читання — одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно. 
2. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане. 
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту. 
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення. 
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову; перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки. 
6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. 
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект). 
8. Найцікавіше запам'ятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань. 
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки. 
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний — краще. 
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику. 



Завдання, які повинні бути розв'язані під час читання книги


1. При читанні потрібно зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал. 
2. Продумати прочитане. 
3. Зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки. 
4. Усвідомити, чого нового навчила книжка. 

Немає коментарів:

Дописати коментар